סט מקלט משדר +דנפוס מתוכנת למנוף פאסי

פיקוד אלחוטי פרופורציונלי

מה זה בדיוק פיקוד אלחוטי פרופורציונלי ומה ההבדל ממערכות פיקוד ON/OFF

פיקוד אלחוטי פרופורציונלי הוא סוג של פיקוד אלחוטי שמאפשר שליטה מדויקת וממוקדת על יחידה או מערכת. בעזרת פיקוד אלחוטי פרופורציונלי, ניתן לשלוט בפרמטרים שונים כמו מהירות, עוצמה, זווית ועוד. המשתמש יכול לשנות את הערך באופן חלקי ומדויק בהתאם לצורך. לעומת זאת, ON/OFF הוא סוג של פיקוד אלחוטי שמאפשר רק שתי אפשרויות: הפעלה או כיבוי. בדרך כלל, השלט משתמש במתג או לחצן יחיד לביצוע הפעולה.

דוגמאות לפיקוד אלחוטי פרופורציונלי כוללות שלטים אלחוטיים לשליטה במערכות תעשייתיות, מכונות בנייה, מערכות תאורה ומערכות תצוגה, רחפנים ורובוטים הנשלטים מרחוק, ועוד. הטכנולוגיה מאפשרת שליטה מדויקת ופרופורציונלית בטווחי מתחים או זרמים.

למשל, כיום ניתן למצוא שלטים אלחוטיים פרופורציונליים בתחום הובלות המנוף, כאשר המפעיל של מנוף המשאית מעביר מטען מצד אחד לצד השני, ישנו צורך ברגישות ובשליטה מדוייקת על מהירות פעולות המנוף, או בכדי לא לטלטל מטען כבד או אזור הפריקה מסובך וצפוף לכן מערכות פרופורציונליות אשר ניתן לבקר על מהירות הפעולה יותר מתאימות ממערכות ON\OFF אשר יכולות לתת מהירות אחת או שתיים ויצרו חוסר דיוק בטעינה או פריקה וטלטול המטען.

שתפו את הכתבה

כתבות נוספות

שלט למנוף: חשיבותו ושימושו

שלט למנוף הוא כלי חשוב בתחום המנוף החשמלי והוא משמש לשליטה ובקרה על פעולות המנוף מרחוק. בעזרת השלט, המשתמש יכול להפעיל את המנוף, לשנות את גובה המנוף, לשלב פעולות מיוחדות ולבצע מספר פונקציות נוספות בצורה נוחה ומרחוק.

למה שלט אלחוטי?

במהלך השנים השימוש במערכות פיקוד אלחוטיות הולך וגובר ככל שהטכנולוגיה מתקדמת. אז מה הוא פיקוד אלחוטי בעצם?